Een Flash CMS: Toolblox

Een op Flash gebaseerd content management systeem? Ik dacht dat kan niet! Er zijn veel te veel nadelen die betrekking hebben op Flash. Enkele trefwoorden die zo bij mij opkomen zijn: traag, veel animatie, interne scrollbalken, geen back en forward en niet te indexeren door zoekmachines. Daarmee overtuig ik mijn klanten niet om een Flash website aan te schaffen.

Toen kreeg ik van de week van een relatie van mij op de affiliate dag 2010 (erg geslaagd!) de tip om eens naar Toolblox Flash CMS te kijken. Ik ben namelijk op zoek naar een CMS dat ik mijn klanten kan aanbieden waarmee ze direct aan de slag kunnen en liefst ook nog Nederlandstalig is. Dat zo eenvoudig is dat ik niet de hele dag support en workshops zit te geven. Dus heb ik die website maar eens bezocht.

Op de website kon ik geen uitgebreide informatie vinden, maar het zag er wel heel erg veelbelovend uit en al mijn vooroordelen zijn bij Toolblox niet aanwezig. Wat mij opviel is dat het bedrijf dat erachter zit zich richt op de bureau’s en niet direct aan klanten verkoopt. Alle voordelen die zij presenteerden pasten bijna allemaal binnen mijn wensenpakket, en met mij zeker vele anderen. Het concept staat me echt aan. Ik heb meteen een demo aangevraagd.

Zijn er meer mensen die hiermee werken? Ik kon namelijk nog niet zo veel over vinden en dacht daarom: oké, dan begin ik er zelf maar over. Volgende week krijg ik een demo. Ik zal er dan op terug komen zodat ik wat dieper hierop in kan gaan.

Over freek

Internetverslaafde
Dit bericht werd geplaatst in Content Management Systemen, Internet en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Een reactie op Een Flash CMS: Toolblox

  1. Pingback: Html5 vs Flash | Freek's Blog

Geef een reactie

